שמאי רכוש – מה חשוב לדעת?

עיקר עיסוקו של שמאי רכוש הינו הערכת שווי של רכוש, זכויות ברכוש או נזק שנגרם לרכוש. זאת לרוב לצרכי ביטוח, מכירה או אובדן רווחים. בתוך כך, על שמאי הרכוש להנפיק דו"ח חוות דעת שתשקף את נסיבות האירוע המדובר, תוך התאמתו לערך השוק.
יניב רפאל, בעל משרד שמאות ותיק ועתיר ידע וניסיון, מספק שירותי שמאות רכוש ומקרקעין תחת קורת גג אחת.

מתי רצוי להיעזר בשמאי רכוש?

כאשר דירה או בית עסק נפרצים, יגיע למקום שמאי מטעם חברת הביטוח, המייצג באופן טבעי את האינטרסים של החברה המבטחת. במקרים בהם יחליט השמאי הנ"ל על הפחתת דמי הביטוח עבור הנזק, או שלילתו לחלוטין, תוכלו לגייס שמאי רכוש פרטי מטעמכם, בכדי לשפר ולשנות את המצב לטובתכם ותועלתכם.
אפשרות נוספת; כאשר הכנסתם לביתכם או לבית העסק רכוש בעל ערך, אותו תרצו לבטח מראש.

גם במקרים של פירוק שותפויות או נכסי נשואין, יוכל שמאי הרכוש לחשב את ערך סך הפריטים, בכדי למנוע מחלוקות עתידיות בין הצדדים.
גם במקרים של צורך בקביעת ערך מוניטין של רכוש (למשל בהעברת בעלות על עסק), בוררויות עסקיות, תביעות רכוש ועוד, תידרש לרוב חוות דעת של שמאי רכוש.

מה רצוי לבדוק טרם בחירת שמאי רכוש?

מידת נסיונו ורמת הכשרתו של השמאי, הינן בעלות משקל רב בבואכם לבחור איש מקצוע מהתחום המדובר. שמאי מוסמך ובקיא בנפתולי החוק והביורוקרטיה, יוכל להעניק שירות אמין ומקצועי שיישרת אתכם בהמשך התהליך.

כמו כן, שמאי רכוש שהינו גם שמאי מקרקעין, יוכל לסייע לכם רבות בשילוב האינטרסים שעל הפרק, כמו גם לקבוע את ירידת ערך הרכוש או שווי הרכוש, בהתאם לצורך. יניב רפאל שמאות, הינו שמאי המספק שירותי שמאות רכוש ומקרקעין תחת קורת גג אחת. 15 שנות נסיונו ייקצרו עבורכם הליכים וייספקו מענה ישיר לתועלתכם העסקית או הרכושית. יתרון נוסף; רפאל הינו שמאי מוסמך מטעם מועצת שמאי המקרקעין בישראל, בעל תעודת הסמכה ממשרד המשפטים ואף בוגר קורס בוררים. מה שיאפשר מגוון פתרונות לכל סוגיה עסקית, רכושית או נדל"נית שעל הפרק.

מוזמנים אלינו לקבלת יעוץ והכוונה, ללא התחייבות מוקדמת. אנו, משרד "יניב רפאל – שמאות מקרקעין, שמאות רכוש, חקלאות ובוררות מקרקעין", נקדם עבורכם פתרונות לכל בעיה ו/או נספק מענה לכל אפשרות עתידית.