שמאי רכוש – שאלת ההסמכה

בניגוד לשמאות רכב ומקרקעין, המחייב השכלה, עמידה במבחנים, התמחות וקבלת הסמכה לעסוק בתחום, שמאות רכוש הינו תחום פתוח שהעוסקים בו אינם מחוייבים בהסמכה כלשהי.
היות ומדובר במקצוע שכל אחד יכול לעסוק בו, האם תרצו לשכור את שירותיו של שמאי רכוש שמוסמך מטעם עצמו? מדובר בפרדוקס שהתשובה לגביו אינה ברורה. האם לשכור את שירותיו של שמאי רכוש בלבד? האם שמאי שכזה יכול לענות על כל הדרוש במקרה שלי? האם שמאי הרכוש מקצועי מספיק? מיומן מספיק? אמין דיו? האם הוא מפוקח ע"י גוף כלשהו? לרוב מדובר בסוג של הימור.

ישנם מקרים בהם שמאים המועסקים ע"י חברות ביטוח אכן עוברים הכשרה כלשהי מטעם החברה המעסיקה. עם זאת, יש לזכור שמדובר ב"שמאים מטעם", שאמורים לפעול על פי אינטרס החברה המבטחת ולא מהאינטרס של הצד המבוטח.

שמאות רכוש ומקרקעין: הדרך הבטוחה

אפשרות נוספת היא היעזרות בשירותיו של שמאי מקרקעין העוסק גם בשמאות רכוש. שמאי המקרקעין הינו בעל מקצוע בעל השכלה אקדמית בת מספר שנים, עמידה בכל בחינות מועצת השמאים במשרד המשפטים והתמחות מלאה הנפרסת על פני שנה שלמה. כאשר שמאי שכזה מספק שירותי שמאות רכוש, מדובר לרוב בשמאות מקצועית יותר, מעמיקה יותר ובעלת שליטה במקורות ידע כמו גם התמצאות בנבכי הביורוקרטיה בתחום המדובר.
לדוגמה; כאשר שמאי רכוש קובע שלא ניתן להתגורר יותר בדירה עקב נזק כבד מהרגיל, רק שמאי מקרקעין מוסמך על פי חוק לקבוע את ירידת הערך של אותה דירה. מה שאמור לסייע רבות מול חברות הביטוח. לחוות דעתו של שמאי מקרקעין שהינו גם שמאי רכוש – יתרון רב בכל הקשור לאמינות מול הגופים הסטטוטוריים ועמידה בשלל החוקים והתקנות בתחום המדובר.
יניב רפאל הינו שמאי מקרקעין בעל ניסיון של מעל 15 שנים. רפאל הינו שמאי מוסמך מטעם מועצת שמאי המקרקעין בישראל, המשמש בין השאר גם כיועץ נדל"ן. רפאל הינו בעל תעודת הסמכה ממשרד המשפטים ואף בוגר קורס בוררים.

מדוע דווקא יניב רפאל?

הניסיון, הידע,ההתמצאות והמקצועיות, הינם היתרונות שמביא יניב רפאל לשוכרים את שירותיו. משרד שמאות יניב רפאל, מבצע מגוון שמאויות לשווי נכסים שניזוקו כתוצאה מפריצה, שריפה ומפגעים מסיבות שונות. בנוסף עוסק המשרד בשמאות נכסים לפני רכישה, פירוק שותפויות ועד הערכות שווי לפני רכישת נכס משומש. בתוך כך, מבצע המשרד שומות רבות עבור לקוחות פרטיים, וכן עבור מינהל מקרקעי ישראל, בנקים, השמאי הממשלתי, חוו"ד לבתי משפט, השגות להיטלי השבחה ומס שבח ועוד.
כאשר אתה מפקיד את שמאות הרכוש המשמעותי ביותר שלך, בידיו של שמאי מוסמך, מיומן ומנוסה, אתה נמצא בידיים הטובות ביותר ולא פחות חשוב – הבטוחות ביותר.